Konsten att nå ut?

Vi lever i ett samhälle där media och internet har stor inverkan på oss. Vi lever i ett samhälle där unge växer upp med helt fel ideal. Tv gör reklam gör bantningspiller och fettsugning. Vi har bloggare som når tiotusentals ungdomar, vissa inte äldre än 9-10 år. Dom skriver i sina bloggar att man ska se ut på et visst sätt, låren ska inte gå ihop, man ska inte få veck på magen när man sitter ner, revbenen ska synas o.s.v. o.s.v. Vi har klädkedjor som bara tillverkar kläder i storlekarna S och M…

När ska man sätta stopp för det här? Vi har 9 åriga flickor som tycker dem är för tjocka, ska det vara så? Var tog barndomen vägen? Ska man behöva oroa sig för att man är för tjock när man knappt förstår begreppet? Man kan knappt skilja på pojkar och flickor när dem är i den åldern, fast nu vet jag, är dem bara skinn och ben? Bra! Då är det flickor…

 

Det är dags att göra något åt det här nu.  Jag önskar jag hade medlen att nå ut till barn och ungdomar, men det har jag inte... Dom som måste göra ngt är politiker och andra offentliga personer. Varför inte införa en lag som säger att man måste ha en sund vikt till sin längd om man är en offentlig person? Varför stänger inte alla dessa bloggforum av de bloggarna som säger att man ska se ut på ett visst sätt? Visst, vi bor i e ett land där man får säga vad man vill, men NU har det gått för långt. Jag är har riktigt bra självförtroende (tro mig) och jag är inte smal. Jag älskar mig själv för den jag är. Visst har jag vissa delar på min kropp som jag vill ändra på (lovehandels). Men alla har ngt dom inte tycker om.. Vi männsikor är alldeles för självkritiska. Men man behöver inte vara smal för att ha bra självförtroende, tror mig =)  


Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra sagt Madde, jag håller helt med dig!!!

2009-11-11 @ 20:44:31
URL: http://rotens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0